0
0

התחל שיחה

מעשנות

סינון מתקדם

מיון לפי

כבר בתקופת האבן הכירו את השיטות לעישון בשר. המטרה בזמנו הייתה שונה. למעשה עישנו את הבשרים ואת הדגים על מנת לשמר אותם ולהאריך את חיי המדף שלהם. בחודשי החורף כאשר לא התאפשר ללקט מזון כמו גם כציוד למסעי ציד נהגו לצרוך את הבשר המעושן אשר הזין למשך זמן.
ידוע גם על יהודי התפוצות בשנים עברו אשר נהגו לשמר בשרים באותה השיטה וגם לאחר שכבר היו אמצעי שימור נוספים או אפילו מקררים עדיין המשיכה המסורת של שימור הבשר.

מה זה מעשנת בשר?

ברור כי שיטות העישון של היום אינן דומות לשיטות העישון שהיו בהיסטוריה הרחוקה. כיום הכול הרבה יותר פשוט וגם הרבה יותר נגיש וקל. למעשה מעשנת הבשר היא מעין גריל (ישנן מעשנות שנקראות גרילי קמאדו). השיטה העתיקה והאותנטית היא עישון על גבי פחמים. הרי כל העניין של עישון הבשר זהו טעם העשן והעישון. כאשר העישון נעשה על גבי הפחמים מתקבל הטעם והניחוח הרצויים.

איך המעשנה פועלת?

מעשנת הבשר פועלת לאט אבל בטוח. היא צולה את הבשר בחום נמוך שלא עולה על 150 מעלות. הצלייה האיטית אורכת כמובן זמן רב (תלוי בנתח) כאשר העשן שעולה תורם כל העת לחום הבשר כמו גם לטעמים שיתקבלו בסופו של דבר. כאשר אתם רוצים להכין בשר מעושן, אתם לא יכולים להחליט על כך מהרגע להרגע. בשביל זה יש לכם את גריל הגז. עישון בשר יש  לתכנן מראש. הסבלנות בהחלט משתלמת. הבשר המעושן, הרך, הטעים והנימוח מצדיק כל מאמץ.

איך בוחרים מעשנה

ישנם סוגים שונים של מעשנות בשר. מעשנת Bullet (קליע) הן מעשנות אשר דומות במבנה שלהן לקליע מכאן השם, בנויות בד"כ ממס' מיכלים כאשר בתחתית נמצאים הפחמים. במעשנות אלו בד"כ גם קיימת תבנית להוספת מים לשמירת הלחות במעשנה.

מעשנה נוספת, נקראית גם גריל קמאדו – זוהי מעשנת ה- BIG GREEN EGG שלנו. מעשנה זו עשויה מקרמיקה באיכויות הגבוהות ביותר והיתרונות שלה הן שמירת חום ברמה הגבוהה ביותר, שמירת הטעמים הטבעיים של המזון וכן מגוון האפשרויות לבישול, אפייה, צריבה, צלייה ועישון. גם במעשנה זו הפחמים נמצאים למטה וניתן לשלוט ברמות החום ע"י משחק עם פתחי האוורור במעשנה.

מעשנות נוספות אשר קיימות הן מעשנות פלט כדוגמת מעשנות GREEN MOUNTAIN GRILLS  וכן מעשנות YODER, מעשנות אלו הן מעשנות שעובדות על מנגנון חשמלי, במעשנות אלו מזינים פלט – שבבי עץ דחוסים למיכל ייעודי וע"י שליטה נוחה וקלה במעשנה בוחרים מה להכין. במעשנות GREEN MOUNTAIN GRILLS  ניתן לשלוט ישירות מהמעשנה ע"י בקר או ע"י אפליקציה המעשנות עובדות גם על WIFI. מעשנות אלו בנויות בצורה שונה ממעשנות הפחם. טעם העישון יותר דומיננטי במזון היוצא ממנה.

איזה בשרים מומלצים לעישון

כמעט כל נתח של בשר יכול להתאים למעשנה. אנו ממליצים על בריסקט, אסאדו וכן בשר אווז, צלעות ושאר חלקי בשר יוכלו להתאים מאוד. תנסו, תטעמו וכך תוכלו להחליט מהו הבשר המועדף עליכם במעשנה.

מאכלים אחרים שניתן לעשן

לא רק בשר אפשר לעשן. תוכלו לתבל היטב עוף שלם ולתלות במעשנה. לאחר שעתיים שלוש תקבלו עוף טעים ועסיסי במיוחד. אפשר גם להכניס נקניקיות, ירקות, דגים, פיצוחים, עוגות, עוגיות ועוד.

עובדות שכדאי לדעת לפני שבוחרים מעשנות

חשוב לשים דגש על מעשנה איכותית שתעמוד בעומסי החום הצפויים לה, שתהיה כמה שיותר אטומה כדי ללכוד בפנים את העשן ושתעבוד לאורך שנים. זה אומר לבחור מעשנה העשויה מחומרים עמידים וכן בעלת שירות ואחריות מאת היבואן.

השכרת מעשנת בשר – למה עדיף לקנות ולא לשכור?

אז נכון שאפשר לשכור מעשנות וליהנות מבשר איכותי וטעים. אך אם תלמדו להכין את הבשר כמו שצריך, אתם תתאהבו בבשר הזה מהר מאוד וכנראה כבר לא תוכלו להסתפק רק בהשכרה.
אם אתם מבינים בבשר טוב, יודעים להכין בשר ואוהבים לאכול בשר, ההמלצה שלנו – השקיעו במעשנה איכותית ותיהנו ממנה לאורך זמן.

קראו עוד

סל הקניות שלך ריק כרגע!

תפריט נגישות

כיף לראות אתכם שוב!
או
ברוכים הבאים
או

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.