0
0

התחל שיחה

כיצד תבחרו את גריל הגז המתאים לכם ביותר?

צוות  המומחים של כרמל דיירקט יפתח בפניכם עולם שלם של מותגי גריל מהמובילים בעולם והחדשניים בישראל, ידריך אתכם בעולם זה ויסייע לכם להתאים את הגריל לחלומות שלכם.

בכרמל דיירקט מבחר רחב ביותר של גרילי גז ופחמים וכן מעשנות מבית היצרנים הטובים בעולם.

בין הפתרונות שניתן למצוא: גרילי גז המותאמים למרפסות ולמקומות קטנים, גרילים ניידים, גרילי גז בגדלים שונים המצוידים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק הגרילים, מטבחי חוץ מאובזרים, גרילי פחמים, מעשנות, טאבונים ועוד..

 

אז איך בכל זאת תדעו להבחין איזה גריל מתאים לכם?

חשוב לדעת ולהכיר שיש מס' טכנולוגיות שקיימות היום בשוק הגרילים:

הטכנולוגיה המסורתית

שיטה שבה נדרשים מפזרי להבה מעל למבערים, וזאת כדי לכוון את חום האש בצורה אחידה ככל שניתן לקבלת תוצאות מיטביות וכמובן למניעת הבעירות הנגרמות כתוצאה מטפטוף השומן של המזון הנצלה.

טכנולוגיית ה- Integrill  

טכנולוגיית האינטגריל היא פטנט חדש ובלעדי של חברת grandhall.

רשתות הצלייה החדשות בעלות עיצוב ייחודי המונע את טפטוף שומן על מבערי הנירוסטה של הגריל.

הרשתות מעוצבות בסגנון ANGEL TYPE ומאפשרות לשומן הבשר להיאגר על משטחי הצלייה ולהתאדות בחזרה למזון. בצורה זו החום שמייצרים המבערים לא מבוזבז ועולה ישירות לרשתות ה- Integrill. בנוסף, צריכת הגז חסכונית – הפחתה של 15% בצריכת הגז.

דגמי ה- Integril מבוקשים מאוד ע"י אנשים המתגוררים בבתי דירות ובאזורים שבהם יש קרבה לשכנים, בזכות העובדה שנוצרות פחות בעירות של שומן על המבערים ופחות עשן במהלך הצלייה. מבין הדגמים בטכנולוגיית ה-Integrill ניתן למצוא כאלו שמתאימים למרפסות ואזורים קטנים וכן לגינות ומטבחי חוץ.

טכנולוגיית האינפרא אדום

מדובר במבערים שונים המפיקים חום בטכנולוגיית האינפרא אדום, ביניהם תוכלו למצוא את המבערים הבאים:

  • Sear burner – כחלק מפיתוח טכנולוגיית ה – Integrill חברת grandhall פיתחה מבער חדש Sear burner, אשר נועד לצריבה אופטימאלית של מזון. לדוגמא בצלייה של נתח גדול יש לצרוב אותו מראש לפני תהליך הצלייה מכל הצדדים על מנת שהנוזלים יישארו בפנים והנתח ייצלה בצורה מושלמת ויישאר עסיסי. קיימת גם שיטת צלייה הפוכה, בה קודם צולים את הנתח על פי מידת העשייה הרצויה ורק לאחר מכן צורבים אותו ב-Sear burner.
  • מבער אחורי אינפרא אדום – מבער אחורי בטכנולוגיית האינפרא אדום, מגיע לעוצמת חום גבוהה במיוחד ונועד לצלייה בעזרת רוטיסרי – שיפוד מסתובב.
  • מבער זה קיים במגוון רחב של גרילי גז מבית היצרנים השונים.
  • מבערי אינפרא אדום של חברת NAPOLEON – מבער SIZZLE ZONE הוא מבער אינפרא אדום ייחודי ומקצועי המגיע עד 900 מעלות צלזיוס! זהו מבער עצמתי במיוחד שנועד לצריבה וצלייה של נתחים וסטייקים. לקבלת תוצאות צלייה מושלמות ממש כמו במסעדות מומלץ לאחר צריבה איכותית ראשונית להשלים את פעולת הצלייה על גבי משטח הצלייה אשר מתחתיו מבערי נירוסטה עוצמתיים.

 

אז מה בעצם חשוב לבדוק כאשר מעוניינים לרכוש גריל גז?

הנושא הראשון – הוא כוח/ עוצמת הגריל  

בכדי לצלות כמו שצריך את הבשר אתם צריכים גריל גז עוצמתי בעל סקאלת חום רחבה, בו ניתן יהיה לשלוט בעוצמות החום – גבוהות ונמוכות. שליטה בעוצמות החום תאפשר צלייה מדויקת יותר.

בדר"כ, את עוצמת הגריל מחשבים באופן הבא – מחלקים את סך כמות ה-B.T.U  של משטח הצלייה בגודל משטח הצלייה.

ככל שה- B.T.U לסמ"ר גבוה יותר כך הגריל עוצמתי יותר.

עם זאת, לעוצמת הגריל יש השפעות נוספות כמו למשל גרילים בטכנולוגיית האינטגריל או גרילים העשויים מיציקות אלומיניום. יש לשים לב לכך שבגרילים קטנים וניידים משטח הצלייה קטן יותר ולכן כמות ה B.T.U תהיה קטנה יותר.

גרילים מיציקת אלומיניום אוגרים את החום בצורה אופטימאלית ולכן במקרה זה ערך ה-B.T.U המחושב בנוסחא , יוצא נמוך יחסית, אך אינו מעיד על עוצמת הגריל. בגרילים בטכנולוגיית האינטגריל נעשה חישוב בנוסחא שונה.

לכן, תמיד מומלץ לפנות לחברת כרמל דיירקט למידע וייעוץ מקצועי בנושא.

פעמים רבות השיקול לרכישת גריל גז מתחיל במקום המיועד לו ולכן יש לעשות את החושבים לאחר בחירת המקום אליו אתם מייעדים את הגריל.

הנושא השני הוא אופן הצלייה 

בצלייה איכותית על גריל גז אין צורך באש ישירה לגמרי כמו בשימוש בגריל פחמים.

יש לשים לב שגריל גז שמגיע בשיטה המסורתית, אותה הזכרנו קודם, צריך להגיע עם מפזרי להבה ייעודיים שיושבים מעל כל מבער ומגנים עליו משומנים וכמובן מפזרים את החום שמגיע מהמבער בצורה שווה ואפקטיבית על גבי כל משטח הצלייה. בחלק מסדרות הגרילים ישנם מפזרי להבה גם מעל מקומות בהם אין מבערים וזה כדי לשמור על פיזור חום אחיד.

במידה ומדובר בגריל בשיטת האינטגריל מבית GRANDHALL הגריל לא יגיע עם מפזרי להבה, מאחר ורשתות הצלייה בטכנולוגיה זו מגיעות חסומות באמצע כך שהשומנים יורדים ישירות למגש איסוף השומנים והחום עולה בצורה ישירה למשטח הצלייה, בצורה זו המבערים מוגנים מכל טיפת שומן וכן מאחר שהשומן אינו נוגע במבער יש הפחתה משמעותית בכמות הבעירות והעשן בעת הצלייה.

בנוסף, ישנם מבערים מיוחדים, כמו מבער ה-SIZZLE ZONE של נפוליאון בטכנולוגיית האינפרא אדום שנועד במיוחד על מנת לתת צריבה חזקה ולכן הצלייה בו כן מתבצעת בחשיפה ישירה למקור החום.

הנושא השלישי שחשוב לבדוק הוא רשת הצלייה

רשת הצלייה של גריל הגז המיועד שלכם צריכה להיות מסיבית ועמידה, עשויה מיציקת ברזל עם ציפוי פורצלן, או מנירוסטה איכותית. רשת מסיבית מעבירה את החום של האש אל הבשר בצורה אחידה, מאפשרת צלייה תקינה ונכונה, מקצרת את זמני הצלייה ונוחה לתפעול ותחזוקה.

בגרילי הגז של NAPOLEON תוכלו למצוא בחלק מהדגמים רשתות עשויות יציקת ברזל ובחלק מהם רשתות עשויות נירוסטה איכותית.

הנושא הרביעי שעליו נשים את הדעת הוא – צבעי הלהבה

גרילי גז שחוברו כהלכה למערכת גז או לבלון (כמובן עם ווסת מתאים) צריכים לספק להבות כחולות ולא צהובות כתמתמות.

לעתים כאשר יש רוחות תראו מעט צבע צהוב בקצה הלהבה הכחולה, מצב זה עדיין תקין.

להבה מלאה צהובה כתומה מעידה על שריפה חלקית, כלומר חלק מגז הבישול לא נשרף או מעורב בחמצן, הוא רק התחמם ויצר את הצבע הצהוב כתום.

להבה כחולה נוצרת בתהליך השריפה עצמו והיא מכלה את כל הגז בשלמותו ללא ספיחים ושאריות, לכן זוהי התוצאה הרצויה בה השימוש יהיה מלא ואיכותי, ללא טעמי לוואי.

נושא חמישי וחשוב לא פחות – פיזור הלהבות והחום ושימוש במפזרי להבה

בעבר הרחוק הייתה קיימת שיטה של צלייה באמצעות אבנים, מדובר בשיטה עתיקה שעברה מן העולם.

הרדאנט או בשמו המוכר יותר מפזר להבה קיים בגרילים אשר פועלים בשיטת המסורתית.

מפזר הלהבה הוא למעשה "מקרין חום" בצורת משולש מיציקת ברזל או מנירוסטה אשר מונח מעל המבערים וקולט את חום האש, הראדאנטים אוספים את החום ומקרינים אותו באופן שווה אל רשת הצלייה, הרדאנט גם שומר על מבערי הגריל משומנים.
גריל גז בו הראדיאנטים מפוזרים בצורה  אחידה מתחת לרשת מהווים את הבסיס בכדי שהצלייה תהיה אחידה על כל משטח הצלייה.

בטכנולוגיה החדשנית של חברת גרנדהול INTEGRILL אין צורך במפזרי להבה אלו מאחר והחום עולה ישירות לרשת הצלייה בצורה שווה, לא נוגע במבערים לכן שומר עליהם וחוסך ב- 15% את צריכת הגז, בנוסף, בשיטה זו נוצרות פחות בעירות של שומן על המבערים ופחות עשן במהלך הצלייה.

תנאי צלייה קשים כמו צלייה ברוח עם מכסה פתוח או צלייה במקום קר יחסית עלולים להשפיע על תוצאות הצלייה. עם זאת, גרילים איכותיים בעלי עוצמות חום גבוהות יצליחו להתגבר על התנאים הקשים ולהחזיר את חום ועוצמת הגריל מהר יותר לצלייה כמו במצב רגיל.

נושא שישי – מגש לאיסוף שומנים

בכל גריל שתבחרו צריך להיות מגש איסוף שומנים שכזה. אחרת תיווצר שלולית שומן עם ריח לא נעים שתישאר בתחתית הגריל שלכם או על המשטח שעליו הגריל עומד.

המגש צריך לכסות את כל שטח הצלייה, רצוי מאד לצפות את מגש השומנים בנייר כסף ועליו לשים מים (שעל גבי המים השומנים יצופו) או למלא את המגש בחול ים וזאת כדי שיהיה ניתן לסלק ביתר קלות את כל השומנים שיצטברו מהצלייה..

ישנם גרילים שבהם קיים אגן ניקוז שומנים ובסופו מגש שומנים קטן לריכוז כלל השומנים, ניתן לראות זאת בגרילי NAPOLEON.

חשוב כמובן מדי מס' צליות לפנות את השומנים ולהחליף את נייר הכסף/ התבנית הייעודית לאיסוף השומנים.

נושא שביעי – החומר שממנו עשוי הגריל

חשוב להקפיד על החומר ממנו עשוי הגריל.

חומר איכותי עבה ומסיבי עולה עשרות מונים על חיבורי פח פשוט הנהוגים בגרילים הזולים. בגרילים עשויים חומרים איכותיים, החום לא בורח והגריל לא מחליד.

ישנם גרילים שעשויים מנירוסטה מלאה, כאלו העשויים מנירוסטה בשילוב פלדה עם POWDER COATING, יציקות אלומיניום וכו'.

יש להקפיד על בדיקת החיבורים, הצירים הידיות והמבנה כולו של הגריל.

חשוב גם לבדוק את איכות המבערים. מבערים איכותיים בד"כ יהיו מיוצרים מנירוסטה או מיציקות ולא מפח וחומרים זולים אחרים הידועים כמתכלים במהירות ולא אפקטיביים.

קיימים כיום גם מבערי אינפרא אדום מיוחדים כדוגמת המבערים בגרילי גרנדהול. בגרילי נפוליאון קיימים מבערי אינפרא אדום מיוחדים אשר מגיעים ל-900 מעלות, ותורמים לחוויית הצלייה וכמובן לתוצר הסופי אותו אתם צולים.

נקודה שמינית – המחיר

יש קשת רחבה של מחירים לסוגים של גרילים הפועלים על ידי גז.

כמובן שבמידה ואתם רוכשים גריל איכותי שמיוצר מחומרים איכותיים המחיר כמובן יהיה בהתאם.

איכות החומרים שמהם עשוי הגריל בא לידי ביטוי גם במחיר וכמובן באיכות הצלייה ובעמידות שלו לשנים הבאות.

נקודה תשיעית וחשובה לא פחות –  אחריות ושירות

כיום חשוב לבדוק מיהו היבואן ומיהו נותן השירות וכמה שנות אחריות מגיעות עם הגריל.

לגריל איכותי חייבות להיות לפחות 5 שנות אחריות.

לגרילי גרנדהול אנו מעניקים 5 שנות אחריות ולגרילי נפוליאון ישנם דגמים שעליהם מעניקים אחריות לכל החיים!

מלבד כמות שנות האחריות, נושא לא פחות חשוב הוא מי נותן השירות, יש לבדוק מול החברה מי הוא נותן השירות וכיצד נושא זה מתבצע במידת הצורך.

 

צלייה נעימה, מאתנו צוות ברביקיו סנטר!

תוכלו לפנות אלינו בכל עת לצורך ייעוץ והכוונה בטלפון 1700-700-642, וכן להגיע ולהתרשם ממגוון הדגמים באולמות התצוגה שלנו, לפרטים נוספים ושעות פעילות.

 

© כל הזכויות שמורות לכרמל דיירקט בע"מ.

תפריט נגישות

כיף לראות אתכם שוב!
או
ברוכים הבאים
או

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.