0
0

התחל שיחה

לודג' 125 שנות מצוינות

הינה עובדה חשובה: לודג' היא בית היציקה היחיד בארה"ב שעדיין פועל מהמאה ה- 19.

בשנה 1877 ג'וזף לודג' ואשתו אנה בונים את ביתם בדרום פיטסבורג , טנסי. בשנת 1896 הם מקימים את בית היציקה בלאקלוק ומאז ועד היום משפחת לודג' לדורותיה היא סמל גאווה לארה"ב ובמיוחד לדרום פיטסבורג, טנסי.

עד 1910 בית היציקה בלאקלוק חווה הצלחה גדולה, באותה השנה בית היציקה נשרף עד היסוד. אחרי השריפה של בית היציקה משפחת לודג' לא הרימה ידיים ותוך שלושה חודשים בלבד בנתה את מפעל חייהם מחדש תחת השם לודג'. אותו מותג שאנחנו מכירים עד עצם היום הזה.

בשנת 1939 השפל הכלכלי הגדול בארה"ב מאיים על הכלכלה כולה וגם על משפחת לודג'. המשפחה מצאה דרכים יצירתיות להשאיר את המפעל פעיל ולשמור על העובדים תוך כדי שינויים וחידושים רלוונטיים לאותה תקופה.

עידן חדש מתחיל בלודג' בשנת 1950 נכנסות למפעל מכונות יציקה אוטומטיות. זה הפך את לודג' לחלוצה ומובילה בתחום היציקה. העלה את יכולות היצור ורמת הגימור למקסימום תוך כדי שלודג' עומדת בביקושים עצומים היא מספקת את המוצר האיכותי והחדיש ביותר.

גם בתקופה הקשה של שנות ה- 70 לודג' מחליטה לפרוץ קדימה ועל ידי תוכנית כלכלית רב שנתית של וויליאם לסלי קלרמן, נכדו של ג'וזף לודג' היא צולחת גם את התקופה הכלכלית הקשו הזו תוך שמירה על מצבת עובדים מלאה וחידושים בענף היציקה.

אבן דרך נוספת בחייה של חברת לודג' היא שנת 1973. השנה בה הלוגו האייקוני של לודג' משאיר את חותמה על ענף היציקה ועל כל ארה"ב. מחבת יציקה שחורה שמטגנת ביצה אחת נחרט בליבם של האמריקאים עד היום.

בשנת 1992 לודג' ממשיכה להוביל את הענף ומשדרגת את בית היציקה במערכת התכה אלקטרו מגנטית (אינדוקציה) במקום תנורי הפחם המיושנים והמזהמים. וזוכה בפרס מושל טנסי למצוינות בהפחתת פסולת מסוכנת של שנת 1994.

פסגה נוספת נכבשת בשנת 2002 כאשר לודג' מציגה לעולם את כלי היציקה שלה מוכנים לשימוש מהשנייה שהם יוצאים מפס היצור. מדובר בתהליך של "תיבול", בעבר כלי יציקה היו יוצאים מהמפעל והיו צריכים לעובר "תיבול" לפני השימוש הראשוני. זה היה מונע מהם להחליד ויוצר שכבת נונ-סטיק טבעית. אחרי שלודג' התחילו לייצר את כלי היציקה שלהם מוכנים לשימוש זה הפך לסטנדרט בתעשייה וכיום כולם עושים זאת.

בלודג' לא שוקדים על השמרים ובשנת 2005 חושפים לשוק האמריקאי פיתוח נוסף שישלים את כלי היציקה. כלי אמייל ופורצלן צבעוניים ומעוצבים שהיו נפוצים באירופה. מעכשיו במחיר נגיש ורמת איכות וגימור גבוהה עם ביצועים מעולים שזכו לביקורות נלהבות מצד התקשורת והצרכנים.

הם ממשיכים בתנופה כאשר בשנת 2013 יוצאת סידרה של כלי קרבון. כלים מבוקשים מאוד על ידי שפים ובשלנים ברחבי העולם. מדובר במהלך אסטרטגי חשוב מאין כמוהו בקרב בשלנים ואנשי מקצוע שדורשים איכות ללא פשרות במטבח הביתי והמקצועי.

2017 לודג' פותחים מפעל נוסף עם מרכז לוגיסטי עצום ומשוכלל. לודג' נענתה לדרישה העולמית ועל ידי הקמת המפעל החדש הגדילה את כושר היצור שלה ב- 75%. לודג' היא ללא ספק היצרן המוביל בענף היציקה ומתבססים כבר 125 שנים על איכות חומרים ורמת גימור גבוהה, חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת.

לינק לסרטון יצור במפעל לודג'  https://youtu.be/NEQP94YbYFo

לקטלוג מוצרי לודג' לחצו כאן

תכנים נוספים
כתבה מתוך "מעריב אונליין" – עסקים וצרכנות . לצפייה בכתב...
לקראת הקיץ: כל המוצרים שישדרגו את חווית הישיבה במרפסת או בגינה
אירוע אדריכלים 06/09/2023 באולם התצוגה החדש בהרצליה [ברחוב המדע 9‎]....
אירוע אדריכלים 6/9/23 באולם התצוגה החדש בהרצליה
כתבה מתוך אתר "וואלה" יצאנו לקמפינג עם גריל גז נייד...
מוותרים על גחלים

תפריט נגישות

כיף לראות אתכם שוב!
או
ברוכים הבאים
או

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.