0
0

התחל שיחה

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לרכוש גריל גז?

גריל הגז הוא פתרון אולטימטיבי לחוויית מנגל מתקדמת.
יובל סלע טוניס, מנכ"ל משותף בחברת "כרמל דיירקט" המתמחה במטבחי חוץ, מסביר לאילו תכונות חשובות יש לשים לב כאשר בוחרים את גריל הגז למרפסת או לחצר.

"על האש" הוא מושג שצריך רק להזכיר אותו כדי להבטיח חיוך מאוזן לאוזן בקרב שוחרי הבשר. אבל לא רק אצלם. המנגל נהפך לחוויה ישראלית לכל הזדמנות – בין אם ארוחת ערב משפחתית, אירוע חגיגי או מסיבה רבת משתתפים – האש והבשר מובילים ומנצחים על האירוע ומותירים את המשתתפים שבעים ומרוצים. בשנים האחרונות, הישראלים לקחו את חוויית הבישול על האש לשלב הבא: במקום להשתמש בגריל פחמים, המצריך התעסקות גדולה, תחזוקה וכמובן – ריח של עשן, כיום רבים מעדיפים לעבור לגריל גז, שמגיע לעוצמות חום גבוהות במהירות ובקלות, ומאפשר למנגליסטים ליהנות מחברת אורחיהם בלי להריח מעשן.

גריל הגז הוא מוצר הבנוי מתיבת בישול מברזל, מפח או מאלומיניום, וכולל מבערים בהתאם לגודל משטח הצלייה, רשתות ומיכל גז או חיבור לגז. המעבר מפחמים לגריל גז מאפשר להתקדם למיטב השכלולים בענף, ובין השאר לעשות שימוש באביזרי הבישול המתקדמים ביותר. יתרון חשוב נוסף של גריל הגז, הוא שניתן לעשות בו שימוש במרפסת או בחצר, וליהנות מחוויית הבשר גם בלי להתרחק מהבית.

אחת החברות המובילות בתחום זה היא כרמל דיירקט – החברה הגדולה, הוותיקה והמובילה בישראל לייבוא, שיווק, ייצור והפצה של מוצרי צריכה בתחום מטבחי החוץ. עם 18 שנות ניסיון, החברה היא כיום אחת מיבואניות מטבחי החוץ המובילות בישראל, באמצעות קשרים עסקיים ומסחריים עם מותגים בין לאומיים, יצרנים ונציגויות מסחריות מכל קצוות העולם.

יובל סלע טוניס, מנכ"ל משותף בחברה, מספר על המגוון הרחב אשר בפני עצמו מהווה מימוש של חזון החברה: "המגוון העצום הוא חלק בלתי-מבוטל משירות הלקוחות שלנו, ואנחנו אלו שילוו את הלקוחות החל מבחירת המוצר ועד לקורסי ההעשרה שניתן לקחת לאחר הקנייה", אומר סלע טוניס. "יש לנו פתרונות לכל תקציב, ואנחנו מייצגים כמה יצרנים עיקריים. הראשון הוא נפוליאון, חברה קנדית המובילה את התחום בעולם – עוצמת אש חזקה, פתרונות למטבחי חוץ וטכנולוגיה של אינפרא אדום – למעשה מבער קרמי שנותן צריבה חזקה לבשר ולוקח את החוויה לרמה אחרת. בנוסף, אנחנו מחזיקים את המותג הטייוואני Grandhall, אשר עיצוב הרשתות הפנימיות שלו מאפשר להוריד את הלהבה בבישול בשרים שומניים. מלבד אלו, אנחנו מחזיקים במותג Caesar, יצרן אותו אנחנו מגדירים כ-value for money, והגריל המתאים ביותר למי שמגיע מעולם הפחמים".

אז איך לבחור גריל גז נכון?

רבים מגיעים לשלב בחירת גריל הגז בלי להכיר לעומק את מה שחשוב לבדוק. כך למשל, לקוחות רבים מצוידים בשאלה ששמעו מאחרים – לכמה BTU הגריל מגיע, אך ללא הבנה מעמיקה של המשמעות. "BTU היא יחידת מידה לחום ואנרגיה, הדרושה לחימום פאונד אחד של מים. לרוב הלקוחות חושבים שככל שיש יותר BTU, עוצמות החום גבוהות יותר, אך זה לא מדויק. כל גריל גז חזק נבנה באופן שונה מדגם לדגם, וטומן בחובו שאלות לגבי המבערים של הגריל, הצורה שלהם, ממה עשויים ובנויים מפזרי הלהבה וממה עשויה תיבת הגריל. הנושא הזה כמובן מבלבל, כך שהעצה שלי היא להתייעץ עם מומחים ובעלי ניסיון בתחום", מסביר סלע טוניס.

לעומת המושג הטכני, יובל טוניס ממליץ לשים לב לכמה מאפיינים המשתנים בין גריל לגריל, ועל בסיסם תוכלו להבין האם הגריל שלכם יכול לתת את המענה המדויק לצרכים. "אין טוב יותר וטוב פחות, אלא יש שונה, בהתאם לאופן שנוח לי לצלות בגריל". כך למשל, גודל הגריל רלוונטי לא רק לבישול וצלייה במקביל, אלא גם לאפשרות לבשל צד אחד של הבשר, ואת הצד השני במיקום אחר בגריל כדי לתת לו להנות מהחום והניקיון של אזור בלתי משומש. בנוסף, רשת עשויה נירוסטה או ברזל יצוק, יחזיקו שתיהן מעמד לאורך שנים בתנאי תחזוקה מינימליים. היתרון העיקרי של רשתות ברזל הוא היכולת לאגור המון חום, אך מעבר לזה – היתרון שמור לנירוסטה. "אמנם רשת נירוסטה אוגרת פחות חום, אך מתחממות מהר הרבה יותר כך שההבדל לא מורגש, וכן הן אינן מחלידות, ניתנות לניקוי בעזרת מסיר שומנים או שטיפה במדיח כלים".

בהיבטי נוחות, ממליץ סלע טוניס לשים לב למיקום מגש איסוף השומנים, שקיים בכל גריל: "המגש נגיש יותר אם הוא נמצא בחלקו הקדמי של הגריל, ולא דורש הזזת הגריל כדי להגיע אליו. בנוסף, המגש יכול להיות ישר או משופע, כאשר השיפוע מאפשר לנקז את הלכלוך, מה שמשפר משמעותית את נוחות השימוש והתחזוקה".

סלע טוניס מדגיש כי לעיתים לקוחות נוטים לשים את עניין האחריות והשירות בצד, אך כאשר מדובר בגריל גז – שהכוונה היא להשתמש בו לאורך זמן, מומלץ לרכוש גריל עם 5 שנות אחריות לכל הפחות. "היכולת לתת מענה ואחריות לאורך זמן היא תעודת איכות בפני עצמה. יצרן שמוכן להתחייב שהכסף מושקע במקום הנכון, ייתן אחריות לאורך זמן. כך, אם נצטרך לבקש שירות או להפעיל את האחריות, יהיה מי שייתן לנו את המענה גם שנים קדימה".

לבסוף, מדברים על המחיר: "התקציב הוא חשוב, ולכן בכרמל דיירקט אנחנו מציעים טווח מחירים שבין 2,500 ₪ ל-25,000 ₪, ויש לנו פתרון לכל גריל, בקפיצות של 500 או 1000 ₪. בשוק שבו מגוון המחירים עצום, אנחנו ממליצים קודם כל לוודא שהגריל מתאים לצרכים שלכם, לבחור דגם איכותי וראוי, ולאחר מכן לבחון את שאלת המחיר".

מצוינות בשירות, איכות מוצרים וחדשנות פורצת דרך

כרמל דיירקט מחזיקה במגוון רחב של פתרונות בתחום הצלייה, החל מגרילי מרפסות, גרילים בטכנולוגיית אינפרא אדום, מטבחי חוץ מודולריים או בהתאמה אישית ועוד, כמו גם מוצרים משלימים בתחום האאוטדור והאירוח כגון מעשנות, טאבונים, ריהוט גן וחצר. את כל המוצרים, מציעים בחברה בליווי אישי ומקצועי ללקוחות, למקסום חוויית הבישול והצלייה: "אנחנו רואים את החברה שלנו בתור הבית לבישול אאוטדור, וכך מתייחסים לכל לקוחותינו. אנחנו מלווים את הקנייה החל משלב ההתלבטות הראשונית, יודעים להתאים את הגריל לצרכים, לספק את המוצרים האיכותיים ביותר ולהמשיך ללוות את הלקוח לשנות שימוש רבות".

תכנים נוספים
כתבה מתוך "מעריב אונליין" – עסקים וצרכנות . לצפייה בכתב...
לקראת הקיץ: כל המוצרים שישדרגו את חווית הישיבה במרפסת או בגינה
אירוע אדריכלים 06/09/2023 באולם התצוגה החדש בהרצליה [ברחוב המדע 9‎]....
אירוע אדריכלים 6/9/23 באולם התצוגה החדש בהרצליה
כתבה מתוך אתר "וואלה" יצאנו לקמפינג עם גריל גז נייד...
מוותרים על גחלים

תפריט נגישות

כיף לראות אתכם שוב!
או
ברוכים הבאים
או

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.