0
0

התחל שיחה

המדריך המלא לרכישת גריל גז

זאת כבר עובדה, גרילי גז כבשו את העולם ובכרמל דיירקט מובילים את התחום בישראל משנת 2004 השנתיים האחרונות היו יוצאת דופן מבחינת הדרישה שלכם לגרילי גז איכותיים, מעוצבים ובעלי טכנולוגיה מתקדמת בדיוק כמו שבכרמל דיירקט יודעים לספק.

אז החלטתם שעכשיו גם התור שלכם לרכישת גריל גז ואני כתבתי לכם את המדריך הכי מקיף והכי מפורט על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

הגודל כן קובע!

טוב, הוא לא באמת קובע אבל הוא חשוב. בישראל נהוג להציב את הגריל במקום קבוע ובדרך כלל הוא לא זז משם. לכן, מומלץ להגיע לחנות עם מידות ואפילו צילומים שיתנו מדד טוב לאיש המכירות להתאים לכם את הגריל הנכון.

גודל משטח הצלייה הוא בעצמו פרמטר חשוב. ברור לכולם שככל ששטח הצלייה גדול יותר נוכל לצלות יותר מזון במקביל. אבל אני מציע סיבה נוספת לחשוב על משטח צלייה גדול, הדרך הטובה ביותר לצלות בשר בגריל היא לשים את הבשר במקום אחד על משטח הצלייה ולתת לו את הזמן שלו (כשהוא מתנתק בקלות מרשת הגריל הוא מוכן ואפשר להפוך אותו) וכאשר ארצה להפוך אותו עדיף להניח אותו במקום אחר על גבי רשת הצלייה כדי שיוכל לקבל מכת חום חזקה יותר (המיקום שעליו היה מונח הבשר מתקרר מעט בזמן הצלייה) וכך נוצרת צריבה איכותית.

אז, גם אם אנחנו משפחה קטנה או שאנחנו מארחים ממש מעט אנשים אני ממליץ לרכוש גריל עם שטח צלייה קצת יותר גדול ממה שאתם רוצים. כמובן, בהנחה שיש לכם מקום עבורו.

בלינג בלינג

עוד סיבה טובה לרכוש גריל עם שטח צלייה יותר גדול ממה שאתם רוצים היא ללא ספק אקססוריז. ולא בקטע של פוזה אלא כפריטים פונקציונליים ופרקטיים שישפרו לכם את יכולות הבישול פלאים.

ניקח דוגמה  קופסת עישון, בין אם היא יושבת ישירות על אחד המבערים או על רשת הצלייה היא "לוקחת" מקום בגריל. דוגמה נוספת היא פלאנצ'ה שכמעט לכל גריל-מן יש בגריל, ההבדל בין שהפלאנצ'ה תתפוס חצי משטח הצלייה או שליש משטח הצלייה היא משמעותית מאוד עבורכם.

אמרו לי לשאול כמה BTU

רבים מאתנו מגיעים למעמד הרכישה בלי להבין את הנתון החשוב הזה.

ספויילר – לא! עוצמת הגריל היא לא רק מספר גבוה של BTU

בצורה קצת יותר מעמיקה, הגדרה של BTU היא יחידת מידה לחום ואנרגיה שדרושה על מנת לחמם פאונד אחד של מים.

רוב הלקוחות יסיקו שככל שנתון ה-BTU גבוה יותר עוצמת הגריל גבוהה יותר אבל זה לא מדויק.

כל גריל גז נבנה באופן שונה גם בין יצרנים וגם בין דגמים של אותו היצרן. לכן, צריך לקחת בחשבון את כמות המבערים, הצורה שלהם, מה החומר ממנו הם עשויים. מפזרי הלהבה, הצורה שלהם, מה החומר ממנו הם עשויים. נפח האמבטיה של הגריל, גובה המכסה, העובי שלו וכמובן החומרים מהם עשויים. אנחנו רואים שעם הזמן היצרנים המובילים בעולם יוצרים מוצרים איכותיים ויעילים יותר עם BTU נמוך בלי לוותר על עוצמת חום גבוהה. להיפך עוצמת החום רק עולה.

הנושא הזה קצת מבלבל ואני ממליץ בחום להתייעץ עם מומחים בתחום

אני כן אומר שכדי להבין אם הגריל שלכם חזק ואיכותי כדאי לבדוק את המוניטין שלו.

רגע!!! אבל מה לגבי פיזור חום אחיד?

אני לא רוצה לשבור לכם את המיתוס הזה אז אני אנפץ לכם אותו לרסיסים.

אין דבר כזה פיזור חום אחיד בגריל!

גריל גז בנוי בצורה כזו שלא ניתן לקיים בו פיזור חום אחיד והוא בנוי כך בכוונת תחילה. באופן מובהק ושאינו ניתן לערעור גריל גז סטנדרטי מחולק לשלושה אזורי חום עיקריים.

  • מרכז הגריל והחלק המרוחק מהגריל מין הסתם יהיו החמים ביותר והם מתאימים לצלייה חזקה בטמפרטורה גבוהה למשל אחרי יישום של טכניקת צלייה עקיפה או צריבה של מינוט סטייק.
  • צידי הגריל, הצד הימני ביותר והצד השמאלי ביותר יהיו בעלי טמפרטורה בינונית והם מתאימים לצלייה ובישול עדינים כמו דגים וירקות
  • קידמת הגריל החלק הקרוב ביותר לגריל-מן הוא האזור עם החום המתון ביותר והוא מושלם לבשרים שומניים מאוד שמטפטפים בעדינות ולא ידלקו עקב עוצמת חום גבוהה. לאחר שהבשרים האלה יהיו מוכנים אפשר להעביר אותם לצריבה חזקה במרכז הגריל.

מפזרי הלהבה (כן, אותם חלקי נירוסטה שחוצצים בין המבערים לרשתות הצלייה שלכם וקיים ברוב הגרילים בעולם) אמורים לעשות שני דברים עיקריים. הראשון הוא כמובן ליעל את פיזור החום של הגריל ויש מספר צורות שונות של מפזרי להבה כשכולם בסופו של דבר מנסים להגיע לתוצאה של פיזור חום אידיאלי. הדבר השני שעושים מפזרי הלהבה הם הגנה. הגנה מפני שומן שמטפטף אל תוך הגריל מהבשר שאנחנו צולים. השומן הזה  יכול להתלקח במידה והוא מגיע למקור אש גלוי ולכן מפזרי הלהבה שחוצצים בין הלהבות לשומן המטפטף יעזרו להפחית התלקחויות בלתי רצויות בגריל.

 

רשתות צליה

בשורה התחתונה יש שני סוגים

  • ברזל יצוק
  • נירוסטה

יתרונות, חסרונות ודעות קדומות יאללה מתחילים.

אז כמו כל דבר אחר אין יותר טוב ופחות טוב. יש שונה! והשוני הוא עבורנו בעיקר ולא עבור הבשר שאנחנו הולכים לצלות בגריל. רשת עשויה נירוסטה או רשת עשויה ברזל יצוק יחזיקו מעמד לאורך שנים בתנאי תחזוקה מינימליים בלבד וללא צורך בטיפול אגרסיבי ויום יומי ואני יודע שזה מה שהיה הכי חשוב לכם לשמוע. עכשיו בואו נתקדם טיפה לכיוון ההבדלים העיקריים בין שני הסוגים.

רשתות ברזל יצוק יודעות לאגור המון חום. זהו, פה זה נגמר מעבר לזה כל שאר היתרונות נמצאים ברשתות נירוסטה. רשתות נירוסטה אוגרות פחות חום אבל הן מתחממות הרבה יותר מהר כך שההבדל הוא לא כל כך משמעותי מבחינת יכולות הצלייה. בנוסף, רשתות נירוסטה לא מחלידות, ניתן לנקות אותן בעזרת מסיר שומנים ו/או להכניס לשטיפה במדיח כלים.

תחזוקה וניקיון

עניין של ניקיון הגריל הוא פשוט חלק בלתי נפרד מהתחזוקה שלו. על מנת שהגריל שלנו יאריך שנים ויספק לנו שעות רבות של צלייה והנאה אנחנו נדרשים לתחזק אותו מהרמה המינימלית ביותר של רשתות צלייה, מפזרי להבה ומגש איסוף שומנים ועד לכדי תחזוקה תקופתית שהיא בעצם ניקיון יסודי של כל הגריל.

כדי להיות הכי כנים שיש נגיד לכם שתחזוקה תקופתית היא חובה אבל זה לא כזה ביג דיל בתנאי שאתם שומרים על הגריל שלכם עם תחזוקה שוטפת נכונה.

לגבי התחזוקה השוטפת אפשר להתייחס לכמה פרמטרים שבהחלט יעזרו לכם לקבל החלטה טובה יותר.

מגש איסוף שומנים שקיים בכל גריל בלי יוצא מן הכלל (זה פריט חובה) אבל מגש איסוף שומנים יכול להיות בעל נגישות גבוהה יותר אם הוא נשלף מחלקו הקדמי של הגריל ולא דורש מאתנו להזיז את הגריל כדי להגיע אליו. בנוסף מגש איסוף שומנים יוכל להיות פלטה ישרה שהיא בעצם אגן שאוסף אליו את כל הלכלוך והשומן שמטפטף אל תוך הגריל והוא גם יכול להיות משופע. כאשר מגש איסוף השומן משופע הוא מתנקז אל תוך כוסית איסוף קטנה שקל לנקות. זה משפר משמעותית את נוחות השימוש והתחזוקה כי מדובר בפעולה פשוטה מאוד לביצוע.

כמו כן, חשוב לנקות את חלקו החיצוני של הגריל וזה מתבצע בקלות עם ספרי חלונות או מים וסבון

לגבי הרשתות כבר הזכרנו את ההבדלים בין ברזל יצוק לנירוסטה.

שרות ואחריות

לא פחות חשוב! ממש ככה חברים. לא פחות חשוב מכל השאר. לעיתים יש נטייה לשים את עניין השרות והאחריות בצד וזה נכון להרבה מאוד דברים בחיי היום יום שלנו. אבל, כאשר אנחנו קונים מוצר שהשקענו בו לא מעט זמן, מחשבה וכסף אנחנו רוצים לדעת שאם חלילה נצטרך לבקש שרות או להפעיל את האחריות יהיה מי שייתן לנו את המענה. לכן, מומלץ לרכוש גריל ממי שמתמחה בדיוק בזה ושיש לכם המלצות טובות על השרות שלו.

לגבי משך האחריות, אני ממליץ לרכוש גריל שיש לו 5 שנות אחריות לכל הפחות. וככל שתקופת  האחריות ארוכה יותר כך גם ניתן להבין שהיצרן של הגריל נותן את ההבטחה שלו שהכסף שלכם מושקע במקום הנכון.

עולה עולה לנו, כמה זה עולה לנו?

זה לא תרגיל שיווקי, יש סיבה שהמחיר הוא באמת הפרמטר האחרון ושלא תבינו אותי לא נכון תקציב זה דבר חשוב וראוי לדבר עליו אבל הוא בהחלט לא יכול לשמש אתכם כפרמטר עיקרי.

ובכל זאת יש בשוק מנעד רחב של מחרים ודבר אחד בטוח. כמו כל דבר בחיים מומלץ לבדוק על מה אתם משלמים. מחיר הגריל בהחלט מורכב מכל מה שכתבתנו במאמר ובפרטים נוספים.

גריל שלושה מבערים איכותי מיצרן מוכר, עם אחריות של 5 שנים לפחות שנקנה מחברה שמספקת שרות תיקונים וחלפים יתחיל ממחיר של 2,500 ₪ ויש מגוון גדול של גרילי גז.

גריל ארבעה מבערים איכותי מיצרן מוביל בעולם, עם אחריות לכל החיים וטכנולוגיה מתקדמת שנקנה מחברה שמספקת שרות תיקונים וחלפים יגיע גם למחיר של 20,000 ₪.

 

מזמינים אתכם להציץ בקטלוג גרילי הגז של כרמל דיירקט, לצפייה בקטלוג לחצו כאן

 

תכנים נוספים
כתבה מתוך "מעריב אונליין" – עסקים וצרכנות . לצפייה בכתב...
לקראת הקיץ: כל המוצרים שישדרגו את חווית הישיבה במרפסת או בגינה
אירוע אדריכלים 06/09/2023 באולם התצוגה החדש בהרצליה [ברחוב המדע 9‎]....
אירוע אדריכלים 6/9/23 באולם התצוגה החדש בהרצליה
כתבה מתוך אתר "וואלה" יצאנו לקמפינג עם גריל גז נייד...
מוותרים על גחלים

תפריט נגישות

כיף לראות אתכם שוב!
או
ברוכים הבאים
או

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.